حال و هوا

نکات مهمی که معلولین هنگام سفر با هواپیما و قطار باید بدانند

سفر توسط افراد معلول، که به آنها “مسافرت معلول” یا “سفر قابل دسترسی” نیز می گویند، در حال افزایش است. صنعت سفر با ارائه خدمات بیشتر و اقامت بیشتر نیازهای ویژه مسافران معلول را ارائه می دهد. در همین حال، اطلاعات بسیار زیاد در مورد سفرهای قابل دسترسی حیرت انگیز است – بیشتر این اطلاعات توسط مسافران معلول ایجاد می شود.
قانون آمریکایی های دارای معلولیت تضمین می کند که مسافران دارای معلولیت بر اساس این قانون از رفتار برابر برخوردار می شوند. اگرچه در دنیای کاملی چنین است، اما در زندگی واقعی همیشه اینگونه نیست، به خصوص در کشورهای خارجی که مقررات دسترسی بسیار متفاوت هستند. مسافران معلول با وجود داشتن عقل سلیم، احساسات عمومی و قدرت قابل توجه، اغلب با امکانات ناکافی، تعصب، اطلاعات غلط، دردسرهای کلی و قیمت های بالاتر از سایر مسافران روبرو هستند.
مشکل پیچیده این واقعیت است که تعداد معلولیت ها به اندازه افراد معلول وجود دارد. نیازهای هر شخص کمی متفاوت است و استفاده از صندلی های هواپیما، اتاق های هتل و سرعت اتومبیل کرایه ای می تواند بسیار مشکل باشد. نکات و منابع زیر به مسافران معلول و همراهان آنها کمک می کند برخی از مشکلات سفرهای قابل دسترسی (سفرهای معلولین) را پیش بینی کنند.

۱- تماس بگیرید. در بسیاری از موارد ارائه دهندگان خدمات، طبق قانون ملزم به پذیرایی از مسافران با نیازهای ویژه هستند. با این حال ، بیشتر افراد به مقداری زمان نیاز دارند تا هماهنگی های لازم را انجام دهند. در هنگام رزرو، نیاز خود را ذکر کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از ورود با ارائه دهنده تماس بگیرید تا تأیید کند که محل اقامت مناسب برای شما آماده شده است.
۲- هنگام توصیف معلولیت خاص خود واضح توضیح بدهید. همه ارائه دهندگان خدمات از مشکلات جسمی و شرایط خاص سفر معلولین و یا شرایط پزشکی آن ها اطلاع ندارند. تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری در مورد آنچه می توانید انجام بدهید و نمی توانید انجام بدهید، بیان کنید و شدت معلولیت را نادیده نگیرید. هرچه یک ارائه دهنده خدمات اطلاعات بیشتری داشته باشد، بهتر قادر به پذیرش شما خواهند بود. اگر آنها به شما وعده محل اقامت خاصی می دهند، سعی کنید این وعده ها را به صورت کتبی دریافت کنید.
۳- هنگام رفتن به سفر به پزشک خود اطلاع بدهید و از کمک بخواهید. یک پزشک اغلب می تواند برای مقابله با یک پرواز غیر معمول طولانی، امکانات پزشکی محدود در مقصد شما، در دسترس نبودن داروهای تجویز شده و سایر مشکلات سفر، اقداماتی را برای شما تجویز کند. آماده باشید – در بعضی موارد، پزشک ممکن است توصیه سفر را زیر سوال ببرد.
۴- یادداشت و شماره تلفن پزشک را بردارید. با بیانیه ای از پزشک خود، ترجیحاً روی سربرگ، که شرایط شما، داروها، عوارض احتمالی، نیازهای ویژه و سایر اطلاعات مربوط را پوشش می دهد، سفر کنید. حتماً شماره ای دارید که در هر ساعت از شبانه روز در شرایط اضطراری می توانید به پزشک (یا یک پزشک دیگر) تماس برقرار کنید.
۵- داروی اضافی بیاورید. بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که در موارد اضطراری با دو بسته کامل داروی ضروری سفر کنید. کلیه داروها و سایر تجهیزات پزشکی لازم را در کیف دستی خود نگهداری کنید.
۶- در دسترس بودن پزشک را در جایی که سفر می کنید بررسی کنید. پزشک، ارائه دهنده خدمات بهداشتی، شرکت بیمه یا سفارت محلی می توانند نام و شماره تماس پزشکان را در مقصد شما ارائه دهند. برای اطلاعات بیشتر ، به مراقبت های بهداشتی در خارج از کشور مراجعه کنید.
۷- پیدا کردن هشدارهای پزشکی : اطلاعات هشدار پزشکی را ترجیحاً در محلی که یک پزشک متخصص یا هر کسی به شما کمک می کند به راحتی پیدا کنید.
۸- استفاده از آژانس مسافرتی متخصص را در نظر بگیرید. برخی از نمایندگان خدمات طاقچه ای ستاره ای را ارائه می دهند. یکی ممکن است در کار با مسافران کم شنوا بسیار با تجربه باشد، دیگری با مسافرانی که نقص رشد دارند. از آنجا که الزامات مورد نیاز این مسافران بسیار متنوع و متفاوت است، کسی را پیدا کنید که در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشند و بتوانند کمک کنند. بررسی کنید و آژانس های مسافرتی واجد شرایط خود را پیدا کنید.
 
منبع:
بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 85 = 95