فعالیت «مردمانیم» در فضای تلگرام
گروه «مردمانیم» با هدف جلب مشارکت مردمی در راستای امور خیریه در تلگرام فعالیت می کند گروهی که توسط ۲۰۰ تن از مدیران شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات، فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است.
به گزارش ایسنا، این گروه با «هدف ایرانی متحد و بدون نیازمند» با رویکرد جذب کمک های مردمی بدون اینکه در این راستا چشم به کمک های ارگان ها یا سازمان ها داشته باشد از علاقمندان به امور خیریه دعوت می کند که برای رفع معضل نیازمندان جامعه دست به دست هم داده، داشتههایشان را با هموطنان نیازمند تقسیم کنند.
گروه مردمانیم توسط ۲۰۰ تن از مدیران شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت خود را درسال ۱۳۹۳ و در فضای وایبر آغاز اما از سال ۱۳۹۴ با حضور در فضای تلگرام در بستری تازه فعالیت های انسان دوستانه و خداپسندانه خود را پی گرفته است.
هدف این حرکت مردمی، انجام امور انسان دوستانه و خداپسندانه، بدون بروکراسی و با شفافیت کامل است. پروژه ها توسط رابطین معتمد معرفی و تحقیق شده و پس از اطمینان از اضطرار و صحت و سقم، از طریق کانال @mardomanim در معرض مشارکت همراهان و خیرین محترم قرار می گیرد.
گروه مردمانیم که به تازگی به فناوری ربات مجهز شده است، کوشیده با استفاده از امکاناتی که این فن آوری از آن برخوردار است، در راستای مشارکتی توام با شفافیت بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد. علاقمندان می توانند ازطریق لینک زیر به این گروه متصل شوند:
https://t.me/joinchat/AAAAAD۳oKwsULLBqvee۶UA
سپس با استفاده از ربات این کانال به نشانی:
@mardomanim_bot
در پروژه های خیرخواهانه ای که اعلام میشود، به روش زیر مشارکت کنند:
هر کاربر در مردمانیم دارای یک حساب مجازی است که با استفاده از گزینه «افزایش موجودی» به درگاه بانکی منتقل شده و پس از پرداخت و انتخاب گزینه «تکمیل پرداخت»، موجودی حساب خود را افزایش میدهد. پس از آن با استفاده از گزینه «میخوام کمک کنم» می تواند در «پروژه های جاری» خیریه مشارکت کرده و به هر میزان که خواست، سهمهای ۲۵,۰۰۰ تومانی از موجودی خود به پروژه های مورد علاقه اش تخصیص دهد. هر پروژه پس از تکمیل بودجه مورد نیاز، به انجام رسیده و گزارش انجام کار نیز در کانال و ربات به اطلاع همراهان خواهد رسید.
اخیرا مدیران شرکتهای فناوری اطلاعات عضو گروه مردمانیم در طرحی با نام «عیدی بدیم» تصمیم گرفتند، هزینه خرید سررسید و هدایای تبلیغاتی عید خود را با استفاده از سرویسی بنام «عیدی کارت» به حساب مشتریان خود در کانال @mardomanim واریز کرده تا مشتریان آنها با اختیار خود، وجه هدیه شده را به پروژه ی مورد نظر اهداء کنند. نکته ی جالب توجه آنکه، شرکتهایی که با استفاده از «عیدی کارت» هزینه ی هدایای تبلیغاتی خود را صرف امور خیریه نمایند میتوانند، لینک اختصاصی مسئولیت اجتماعی خود به نشانی http://mardomanim.com/mycompany_name را به عنوان بیلان هزینه های مسئولیت اجتماعی خود در تبلیغات خود استفاده نمایند. این صفحه، گزارش آمارگونه ای از میزان هزینه کرد و سرفصلهای پروژه های خیریه ارائه میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانال @mardomanim به سایت http://www.mardomanim.com و برای طرح «عیدی کارت» به سایت http://www.eydibedim.com مراجعه نمائید.
منبع،
ایسنا