حال و هوا

حرف اول بخش دوم

سلام
در پست قبلی از چالشهای موجود برای کسب و کار در همین کشور خودمان مطالبی را گفتم!
گرچه میدونم سایتم ممکنه بازدید کمی فعلاً داشته باشه اما فکر میکنم
مطالبی که مد نظرم هست را بتوانم بگم.
میدونید یکی از راههای کسب درآمد ایجاد فروشگاههای بزرگ در سطح شهر هست
فروشگاههایی که با انواع ترفندها مشتری را به سمت خودشون جذب میکنند .

یکی از ترفندهای این فروشگاهها ارائه تخفیفهای مد نظر خودشان است.
چون نزدیک ۳ ماه بیشتر به پایان سال نمونده فروشگاهای لباس بیشتر از این امر استفاده میکنند.
کسانی در این عرصه موفقند که به قول مردم روابط عمومی خوبی هم داشته باشند!
اصولاً میگن: این افراد زبان مشتری مداری را خوب میدونند.
گاهی اوقات به یک فروشگاه یا مغازه ی لباس فروشی میریم که انواع لباسها موجود هست
و ما با انواع لباسها در آن فروشگاه رو به رو هستیم
و اگر کمی در انتخاب لباس مردد بمانیم احتمالاً یکی از مسؤولان فروشگاه از زبان خودش برای
فروش محصول خود به ما پیشنهادهایی را میدهد که در بعضی مواقع حتي من مشتری مجبورم چیزی را بخرم که خوب نیست.

مثلاً خودم به یک مغازه ای رفتم که شلوار میخواستم بخرم
اون مغازه اتفاقاً یک بخشی از فضایش تولیدی بود
و کارهای خودش رو برای فروش عرضه میکرد
علي الظاهر از یک مدل شلوارش خوشم اومد و فروشنده تا علاقه ی من رو دید
تلاشش را کرد که این رو به من بده
با یک زبانی خلاصه این رو به ما داد که خودم مونده بودم که چه طور این رو خریدم!
بعد که خریدیم و اومدیم خونه متوجه شدم دوخت خوبی نداشته و خیلی هم از نظر ظاهری قشنگ نیست.
این مثال من شاید نمونه ای از جذب مشتری با عرضه محصول نامناسب باشد!

خلاصه خواستم مشتی نمونه ی خروار گفته باشم که کسانی در اشتغال آزاد موفقند که زبان و روابط عمومی خوبی هم دارند
البته منظورم این نیست که انسان در کار وجدان کاری نداشته باشد و
حالا چون روابط عمومی خوبی دارد بیاید و هر جنسی را به مشتری خودش قالب کند
ولی حرف اصلی ما روابط عمومی در فروش محصول بود.
اما باز سعی میکنم که در ادامه در مورد بازاریابی و مشتری مداری بیشتر حرف بزنم.
یا علی یا حق!

‏3 دیدگاه در نوشته‌ی “حرف اول بخش دوم

    1. مهدی ضیایی فر نویسنده

      سلام
      مینا خانم خیلی ممنونم
      لطفتون مستدام
      انشا الله بازم سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 85 = 86